hit me in the face

Okej, vad har hänt idag? Tja, jag har fått sytt tre stygn i ansiktet.
   Vi skulle spela baseboll. För att mjuka upp den så berömda kastarmen stod vi och kastade lite bollar till varandra. Inget konstigt med det. Jag och Synnöve kastade till varandra. Inget konstigt med det. Plötsligt är det något som sker. Vi börjar kasta hårdare. Utan att säga ett ord drar vi till mer och mer. Vi eggar varandra, men låtsas som ingenting ("det här är mitt mellersta"). Plötsligt ligger jag där. Och fattar ingenting. Gick bollen genom handsken eller (kastade hon så hårt?!)? Jag reser mig upp och inser att jag blöder. Raka vägen till legevakten. Tre stygn. Schoff, schoff, schoff. Stelkrampsvaccin. Schoff. Lätt jogging tillbaka till Fjellhaug. Hää, hää. Och nu sitter jag här (dum som en stock!).
    Vad lär vi oss? Förmodligen ingenting. Kanske att man inte ska försöka stoppa basebollar med kinden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0