Simon eldar nästan upp ett hus

OBS! Sant.

Vi eldar med ved här i Österrike. För att tända upp spisarna använder vi parafinindränkt sågspån (OBS! Brandfarligt!). Jag var just i färd med att tända spisen på vårt rum, när jag på något sätt lyckades få ner eld i plasthinken med parafinindränkt sågspån (OBS! Brandfarligt, på gränsen till explosivt!). Det började i alla fall brinna i plasthinken och mitt hjärta började dunka svinigt fort. Tanken hann liksom flyga igenom huvudet innan jag började agera; "Hjälp! Det står en plasthink med parafinindränkt sågspån och brinner på vårt rum. Jag bränner ner huset. Det här händer inte!!" Sen tog jag plasthinken och skulle kasta ut den genom fönstret. När jag fibblade med att få upp rutan gick botten ur. Plast är inte så beständigt mot eld. Sågspånet föll delvis ner på min ryggsäck och delvis på golvet. Skit i hinken! Ut med ryggsäcken på taket (den slutar brinna så snart den kommer ut). Brinnande hög på golvet. Hit med en filt. Kväv elden. Flammar upp igen. Kväv, kväv, kväv. Kvar ligger en rykande hög sågspån på ett lätt brandskadat golv. Pjuuuh!
    Nu återstår bara att berätta för husägaren om mitt lilla äventyr. Jag längtar.

Kommentarer
Postat av: Jenny

What? Hørtes skummelt ut!

2009-03-05 @ 01:14:03
Postat av: kjelli the man

haha inderlig morsomt Simon!! Bare elsker sånne skildringer på Svensk :) så takk for att du gav meg ei ordentlig latterkule i denna seine nattetimen!!:D

2009-03-09 @ 02:59:07
Postat av: Emili

Hjälp.

Undra hur man själv hade reagerat.. Läskigt att något som hade kunnat bli så förödande kan låta så komiskt i efterhand! Förlåt, kanske inte känns så komiskt för dig än ;)?

2009-03-09 @ 23:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0