problemet är inte etiskt, men estetiskt

Vad är grejen med päls egentligen? Varför tar människor på sig något så fult? Jag har absolut inte några som helst etiska problem med att människor bär ett dött djur över skuldrorna. Men estetiskt! Hallå, det är inte snyggt! Om man är inuit, då är det okej. Då är det faktiskt riktigt fedt med päls. Men om man är dam i höga klackar och lyftad haka, då är det bara för att visa att "jag är lite bättre än du!"
    Var vill jag komma med det här då? Inte en aning. Mest är det nog för det att rubriken "problemet är inte etiskt, men estetiskt!" är så klatschig, som jag skriver. Det finns inte så många områden, förutom pälsar, man kan applicera den på. Så det fick bli päls idag.

Kommentarer
Postat av: anders

vaddå inte många?



hår på tungan..

2009-03-23 @ 20:20:41
URL: http://andersek.blogg.se/
Postat av: simonek

fast? hår på tungan. har någon någonsin ens påstått att det är ett etiskt problem? om inte så blir det lite platt på något sätt..

2009-03-23 @ 23:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0