orka

Jag är hemma från vildmarken. Hemma från sova trångt, kallt, fuktigt och obekvämt i tält eller snöhåla. Då är det extra gött att bädda sängen ren med nya lakan.
    Jag är en stor motståndare till uttrycket "orka" (hur ska han få ihop det här? Hemma från tur och orka i samma inlägg?!). Ungdomar som tror att de är skönt laid-back, men i själva verket bara lata använder det uttrycket, INTE jag. Men när jag nu stod och bäddade min säng, insåg jag att påslakanet var ut-och-in och då var ordet som for genom hjärnan just: "orka!". Vem bryr sig om att ett påsklakan är ut-och-in när man får sova i ett uppvärmt rum i en säng med fjädring?! Inte jag i alla fall. Saker sätts i perspektiv efter ett par dagar i naturen. Ett par skitiga kalsongers vara eller icke vara på mitt golv eller frågan om ett påslakans rättvändhet blir oväsentligt. Det kunde varit värre liksom. Jag kunde varit kall, trött och våt. Orka fixa något så oväsentligt då. If it works, don't fix it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0