hans olav lahlum

Jag fick ögonen på en bild i aftenposten idag. Av någon anledning blev jag sjukt provocerad och kunde inte ta blicken från mannen på pappret. Hans utseende fick det att brusa upp i mig och han kom där och då att få personifiera en hel kategori av människor. En kategori som jag har lite svårt för. Han kom att bli hela den självutnämda kulturkritikereliten. Han blev en sån där som med konstlad dialekt pratar om saker som medvetet ska gå högt över huvudet på minst 97 % av befolkningen. Han blev kulturkillen som är för fin för at ta en spade i handen eller ens tänka tanken att se en biolog i ögonen, än mindre tala med den där simple naturvetaren. Han blev det mest arroganta svin som någonsin trampat på jorden. En sån som är stolt(!) över att han inte vet skillnaden mellan syra och bas!

Hans namn är Hans Olav Lahlum och det enda jag vet om honom är hur han ser ut. Här kommer bilden som så upprörde mitt inre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0