rullandes mot stan

Jag och Jonathan rullade ner till stan idag. Jag på en alldeles för liten och för lågt växlad (växeln hade frusit fast i ettan) flickcykel och han på en ALLDELES för liten pojkcykel.
   Han och jag i full fart på små cyklar genom Oslo city. Knäna i styret (nästan) och hej vad det går. Känslan var ganska mycket "Nasses taxi". Här kommer en bild på det, för er som inte minns:

http://www.barnensbokklubb.se/bbk2/Assets/ProductImages/stor/62992.jpg

Cyklar istället för rullebör, men annars precis det samma. Två vänner i lustiga mössor, knän vid hakan och full fart.
    Frågan som nu följer är: Såg vi mer eller mindre dumma ut för att vi var två? Helt klart såg vi mindre dumma ut. Eftersom vi var två, trodde folk antagligen att vi var ett ganska häftigt cykelgäng, som aktivt valt att bara använda cyjkar modell 8 - 12 år. Hade jag kommit cyklande ensam, hade jag bara varit tragisk. Tillsammans blev vi tuffa och till och med lite, lite farliga.

Kommentarer
Postat av: Nicko

Sant, sant - intressant.

2009-02-01 @ 21:25:03
URL: http://tydlig.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0