3 kul saker

Jag och Anders körde till en tillställning i Lund idag (OBS! Detta är bara en kort inledning för att sätta saker i sitt sammanhang och inte en kul sak). Tre väldigt roliga saker slash spaningar inträffade slash kom upp.

1. När vi körde ut på motorvägen gav jag rätt rejält med gas, varpå Anders upplyste mig om att volymen på stereon ökar när man accelererar. Detta är inget jag uppmärksammat tidigare, men nu känner jag att jag inte skulle kunna leva utan det. Fatta vad fett! Jag trycker plattan i mattan och då pumpar stereon volymen för att uppmuntra mig att köra ännu aggresivare! Den som kläckte den här idéen borde verkligen belönas på något vis.

2. Ett kort replikskifte mellan mig och en tjej.

Tjejen: "...bland de värsta jag varit med om."

Jag: "Bland de värsta vad?"

Tjejen: "Bakfyllorna!"

Jag: "Ja, jag har hört att det kan vara jobbigt."

Tjejen: "Du har hört det. Hehe!"

Hon trodde att jag var ironisk! Det är fantastiskt. Jag kände i och för sig på mig att hon aldrig skulle ta det på rätt sätt när jag sa "att jag hört det". Och mycket riktigt. Hon tog det som ett skämt. Ska man behöva känna sig som ett skämt för att man aldrig varit riktigt rejält bakis?! Ska det vara så?! Kul var det i alla fall, och jag skrattade inombords.

3. En spaning som kom upp på tillställningen. I guvenörsvalet i Kalifornien sa Arnold Schwarzenegger (nej, jag klarade inte av att stava det själv) till en politisk kombatant: "I'll se you in T4 (Terminator 4)!". Sånt går bara hem i USA. Verkligen bara i USA. I alla andra länder hade ett sånt uttalande möts av flackande blickar, folk som försöker gömma sig bakom en väska och nervösa skratt. Folk hade kort sagt skämts på Arnolds vägnar. Men inte i USA. Nejdå. Där går det hem. Hela vägen hem och ända till guvenörsposten. Det är helt sjukt! Tänk dig själv om Fredrik Reinfeldt hade sagt "Dig träffar jag i God natt Alfons Åberg!"

Här kommer en bild på Alfons pappa och Fredrik R. Håll till godo!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0