vägen kantas av bajs

Jag glider in på sydsvenskan.se. En seriös tidnings seriösa hemsida. Jag möts av: "Jacobs skolväg kantas av bajs" och en bild av en åttaåring som rynkar på näsan. Absolut överst på sidan står denna något märkliga rubrik att finna. Jag blir lite konfunderad och lurar på om det faktiskt kan vara så att det inte finns någon annan nyhet med större nyhetsvärde.
    Intressant. Hur mycket bajs krävs det egentligen för att hamna överst på sydsvenskan.se? Ganska mycket ska det visa sig. 48 lass, för att vara exakt. Och Jacobs driftiga pappa har givetvis fotograferat allihopa. Grattis, Jacobs pappa! (Juryns val föll på dig, för att du med kameran i hand visat prov på stor noggrannhet och aldrig tvekade att slutföra den uppgift som syntes andra människor allt för enorm.)
    Inte nog med att samtliga högar finns på bild. Sydsvenskan har dessutom gjort det självklara(?!) valet att lägga ut varenda en på hemsidan. Tyvärr orkade jag inte längre än till bild 7. Det blev för mycket sen. Hur långt orkar du?


Kommentarer
Postat av: matilda

insåg precis att din blogg lever(varför trodde jag att den var död?), yes! helt ärligt, du har fått mig att skratta JÄTTEJÄTTEHÖGT, ensam framför datorn. det där om clowner var klockrent. clowner är dödsläskiga: en clownnuna framför sjukhussängen kan vara putten över till andra sidan. förresten, jag har en fruktansvärd o oförklarlig clownerfarenhet från studentreseprag. danne är mitt medvittne till följande: vi är på väg hem, tåget står stilla. plötsligt passerar ett annat tåg, ologiskt målat i tusen färger, tomt o oändligt långt. det tog liksom aldrig slut, bara rusade. sedan, i näst sista vagnen, sitter en ensam (klassisk öststats)clown och stirrar ut genom fönstret, rakt mot oss. han puttade mig nästan över till andra sidan. nåväl, jag kommer läsa din blogg mer frekvent framöver, den är himla bra.

2009-02-26 @ 02:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0