Hjemme igen

Har precis kommit hem från Marita Kaféen. Det är inte klokt vilka människoöden det finns! Och att de finns så nära oss! Stoffe pratade med en man som varit barnsoldat i Somalia! Det är chockerande! Barnsoldater är ju något som bara finns långt borta liksom. Det ändrar världsbilden lite faktiskt. Eller kanske människosynen. Själv pratade jag dels lite med en man som missbrukar heroin och med en som missbrukar alkohol. Båda två hade barn. Tänk på de barnen. Deras fäder lever på gatan och kan inte ens ta hand om sig själva! De är så fast i sina missbruk att inte ens hoppet om att kunna träffa sina egna söner kan motivera dem att sluta. Det är så långt ifrån engagerade och välklädda föräldrar på föräldramöte man kan komma. Min mamma var skogs mulleledare i flera år för min skull och anordnade övernattningskalas när jag fyllde år. Min uppväxt har i sanning varit skyddad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0