strö lite socker på mig!

Det absolut sämsta med att vara på Marita Kafeen är att man helt tappar referenserna när det gäller hur mycket socker det är okej att ha på gröten. Min tes är att narkomanerna är så pass avtrubbade att de knappt känner smaken av socker. Detta leder till att de kompenserar. Och oj vad de kompenserar. När man ser vissa gröttallrikar uppifrån kan man lätt tro att det bara är socker i tallriken. Igår var det en som helt täckte sin gröt med ett halvcentimeter (OBS! Detta är ingen överdrift!) tjockt lager socker! Efter att ha sett dessa sanslösa mängder socker gå åt har jag lite svårt att stopppa mig själv när jag är sugen på en andra matsked sötma till gröten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0