internet

Träffade Viktor idag. Han fick till det så sjukt bra angående internet. Man tänker liksom att internet är the-grej och att möjligheterna är oändliga och här kan jag fördriva hur mycket tid som helst. Men det stämmer inte alls. En typisk internetsession är:

1. Gmail. Kolla mailen. Fyra reklam och två utmaningar i moviequiz på fejjan. Mest skit.
2. Fejjan. Ignorar ett par event. Kollar lite vänners nya bilder. Mest oskärpa. Mest skit.
3. Aftonbladet. Mest skit!

Sen är de givna sidorna att besöka slut. Så vad gör jag? Jag glider in på...
 
4. Youtube och tänker: "Här kan vilken normal människa som helst roa sig i en livstid" Men var ska man börja? "Hmm sa inte någon något om en hund som var kul?" Söker på "dog" och får en 500.000 träffar. "Pprrrrrrr" Mest skit.

Jag går och lägger mig istället. Internet kan INTE tillfredställa min innersta längtan.


Kommentarer
Postat av: Jonas

Helt rätt! Men internet e kul :P

2008-12-22 @ 01:24:57
Postat av: anders ek

de ee kuuul!

2008-12-22 @ 11:35:41
URL: http://andersek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0