dum som en stock

Varför sitter jag och försöker prestera något intressant, fyndigt och meningsfullt klockan 2 på natten? Ingen annan har varit vaken i huset på minst en timme och här sitter jag. Dum som en stock. Inte en vettig tanke har jag tänkt, inte ett vettigt ord har jag sagt. Vad är det som driver mig?
    Jag läste om unga etiopier tidigare idag. Tydligen så är det väldigt många unga etiopier som tar det här med löpning otroligt seriöst. De springer och springer och springer och tror att just de ska bli den nya Haile Gebreselassie. Men det blir de inte. För Haile har vunnit två OS-guld och slagit en massa världsrekord i allt möjligt. Så det är nästan omöjligt att bli den nya han. Det hela är ganska sorligt faktiskt.
    Jag är de unga etiopierna. Fast jag tror att jag ska bli den nya Blondin Bella. Det är vad som driver mig. Och det om något - mina damer och herrar - är ganska sorligt faktiskt!

(Det riktigt sjuka är att jag inte vet var gränsen mellan ironi och inte ironi går i det här inlägget.)


Kommentarer
Postat av: Nicko

Riktigt skön avslutande twist.

2008-12-28 @ 17:44:45
URL: http://tydlig.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0