a man gotta do...

Jag steg upp sjukt tidigt (0745!) idag. Ska ärligt säga att jag som bäst mådde halvbra. Kroppen var gelé och en mäktig kraft försökte dra mig tillbaka i sängen. Men jag resisted (motstod känns so not Hollywood) och kämpade mig ut i köket. I köket slet jag fram den färdigvispade (superhjältar är alltid väl förberedda) pannkakssmeten och stekte tre pannkakor (av svårt skiftande kvalitet) till Jonathan. Han fyller år idag, och vad gör man inte för sina vänner.
    Den sjukligt tidiga uppstigningen rubbade min sömnrytm så till den grad att jag var tvungen att ligga på golvet ett tag under trosläran (nej, inte flickkallsongen!) och vila ögonen lite. Under lunchen tog jag mig en timmes sömn och efter middagen ytterliggare en timme. Nu är jag iform igen och ser ingen som helst anledning att gå och lägga mig innan halv tre. Nu ska det toklekas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0