sirapsflaska

Jag och mitt lag, Eks armé, spelade stor fotbollsturnering i Örkelljunga i helgen. Vi vann! Jippie! Men dagens höjdpunkt var ändå när jag, Annie och Mattias kom på att vi alla haft en uppväxt präglad av saft i sirapsflaskor. Nästan var jag än drar fram med min sirapsflaska (som jag alltså fortfarande anser är den bästa vattenflaskan) undrar folk om jag inte är lite konstig och varför jag dricker sirap. Jag förklarar då i behärskat tonfall att det även går att ha andra vätskor än sirap i sirapsflaskor, och att i detta nu är fallet just sådant. Det var gött att möta dessa två själsfränder och få prata nostalgiskt om gamla tiders skolutflykter och tillhörande matsäckar.
    Jag gick just med i facebookgruppen "Vi som fick saft i sirapsflaska när vi var små!" och inledde mitt medlemskap med att posta det här inlägget: "när jag var liten var jag avundsjuk på de som fick en halv-liters cola och en förpackning singoalla till skolutflykten. nu förstår jag att en sirapsflaska med saft och en big-pack-låda med pasta och köttbullar är ett säkert tecken på bra mycket bättre hemförhållanden. jag har svårt att se att sirapsflaskebarnen skulle vara något annat än kraftigt underrepresenterade i brottsstatistiken."

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns fler, tro mig.. Fem av fem barn i vår familj har alltid druckit saft ur sirapsflaska! "Superflaskan". Låt den leva vidare..

2009-04-06 @ 23:02:19
Postat av: Lene

Alltså. Jag var alltid, alltid, alltid avundsjuk på dem med saft i sirapsflaskor. Inte för att jag själv fick cocacola, utan för att jag snällt fick nöja mig med vatten, vilket inte är hälften så lyxigt som saft! Lyllos dig Ek - säger bara det!

2009-04-09 @ 19:21:03
Postat av: Simone Waad

Vill börja med att säga att du är sjukt duktig på att skriva, och att din blogg är en av mina favoriter!



Sen vill jag också meddela att jag också var ett "sirapsflaskbarn" och verkligen håller med dig, den är det ultimata att ha med på utflyckten! :)

2009-04-18 @ 14:30:58
URL: http://annasimone.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0