det är inte ofta..

..jag gör det, men idag reste jag mig upp och lämnade en film. Iron man. Det var snygga brudar, eldhav, STORA vapen, personlighetsbefriade skurkar med svarta skägg och en odödlig kille i riddarrustning 2.0. Jag stod rätt och slätt inte ut. Ingenting kan vara sämre tidsfördriv än det här, tänkte jag. När dessutom versen "sök först Guds rike" kom upp i huvudet, var saken avgjord. Jag tog mina skor, gick till mitt rum och slog upp Romarbrevet.

Annars har dagen varit kanoners. Vi var några stycken som var på Edward Munch-museet. Cirka den fjärde tavlan jag såg var Skriet, och då blev känslan lite: "Jaha, då var vi klara då?" Klimax efter två procent är nästan inte ett klimax. Varför inte lägga det bästa i slutet? Alla vet att det är så det ska göras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0